نوشته شده توسط : حامد سیفی

مدیر مسئول کیهان در جمع مردم رشت گفت: «بصیرت» ، باطل السحر فتنه‌های دشمن در جنگ نرم است و با حماسه 9 دی، مردم ایران در فتنه 8 ماهه سال 88 نیز مانند جنگ 8 ساله پیروز نهایی میدان نبرد بوده‌اند.
 
 



به گزارش شبکه ایران، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در اولین همایش «به سوی فردا» که با موضوع جنگ نرم در مسجد حاج صمدخان شهر رشت و با حضور گسترده جوانان، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شده بود، ضمن تشریح ابعاد جنگ نرم و اشاره به نمونه‌های مستندی از عرصه این جنگ در فتنه 88، «بصیرت» را باطل السحر دشمن در جنگ نرم دانست و با اشاره به حماسه 9 دی نتیجه گرفت که مردم ایران در فتنه 8 ماهه سال 88 نیز مانند جنگ 8 ساله پیروز نهایی میدان نبرد بوده اند.

وی کانون اصلی قدرت نظام اسلامی را باور مردم به اسلام ناب معرفی کرده و گفت: از آنجا که در تمامی جنگ‌ها، کانون قدرت حریف مورد هجوم قرار می گیرد، به طور طبیعی حمله به باورهای دینی اصلی ترین فلش تهاجم دشمن در جنگ نرم است ولی تغییر یک باور و قبولاندن آن به مخاطبان به آسانی ساخت یک تابلو و نصب آن به دیوار نیست، بلکه هزار نکته باریکتر از مو در آن است و به همین علت جنگ نرم پیچیده و پر رمز و راز است.


«انگاره سازی»، یکی از اصلی‌ترین شگردهای عملیات روانی

شریعتمداری در ادامه سخنان خود از «انگاره سازی» به عنوان یکی از اصلی‌ترین شگردهای عملیات روانی یاد کرد و گفت؛ «انگاره» یا «پندار» تصویر غیرواقعی از یک واقعیت است و اگر از سوی مخاطبان پذیرفته شود، «موافقت»ها و «مخالفت»های آنان را به انحراف می کشاند مانند انگاره «تقلب در انتخابات» که متاسفانه با هجوم پرحجم رسانه های خارجی و برخی عوامل داخلی آنها از سوی عده ای پذیرفته شد و آنها را با این «انگاره» و «توهم» که در انتخابات تقلب شده است به خیابان ها کشاند. اگرچه این «انگاره» با درایت و مدیریت رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم خیلی زود رنگ باخت و فریب خوردگان با خشم و نفرت از سران فتنه، پای خود را از این بازار مکاره بیرون کشیدند.


یقه چاک کردن برخی افراد برای صانعی

مدیر مسئول کیهان از ناهمخوانی ادعاها با سوابق شناخته شده افراد و گروه ها نیز به عنوان یکی دیگر از ملاک های کشف فتنه یاد کرد و گفت: به عنوان مثال؛ در جریان فتنه 88 افراد و گروه هایی برای به اصطلاح مرجعیت آیت الله صانعی و آیت الله منتظری یقه چاک می کردند که پیش از آن با صراحت تقلید را کار میمون معرفی کرده بودند و قوانین اسلامی را مربوط به 1400 سال قبل و غیرقابل اجرا در زمان حاضر می دانستند....

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به چند شاخصه دیگر که با استفاده از آنها می توان فتنه و فتنه گران را در آغاز کار شناسایی کرد پرداخت و از جمله به معیارهایی نظیر «میزان حال فعلی افراد است»، «ترفند تابلوها»، «همخوانی با بیگانگان در کام و گام» و... نیز اشاره کرد. 



:: موضوعات مرتبط: «بصیرت» ، باطل‌السحر فتنه‌های دشمن در جنگ نرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد